![]() Keskiviikko 8.9.2010 - Taimi
|
REKISTERÖIDY |

Flunssat valtaavat taas koulut ja päiväkodit. Vilustuminen tuo usein mukanaan myös kuumeen. Mutta milloin sitä pitää hoitaa lääkkeillä?

Keskustelut
Äidit
» Svensktalande mammor&pappor
Näytä viestit peräkkäin | Näytä viestipuu
Viesti
Hejsan! Varifrån är ni och hur många barn har ni? H.Yoda *skakar igång den tysta forumen*
Jag, min man och våra barn (flicka 6 år och pojke 3 år) bor i västra Vanda.
Vastaukset
ingen mamma ännu
Jag är 23 och bor i tammerfors, väntar på att första barnet skall födas i maj.Saknar svenska talande vänner från tammerforstrakten.
elinak80
Hej du påminner lite om mig själv,jag e 25 år från södra finland o väntar vårt första barn jag med.Det sku kunna va skoj att höra mer av dig.Min beräknade tid e i juli så jag e på start rakan ännu.Hör av dig på svenska sidorna.
min familj ser ut så här:
jag (25år, finskspråkig, kommer från esbo), min man (32år, svensk, kommer från oskarshamn), vår dotter (4år, föddes i esbo), vår son (3månader, föddes i düsseldorf). Vi bor alltså i tyskland. Vi pratar svenska hemma fast när jag blir arg så byter jag språk. Barnen -eller det äldsta barnet är tvåspråkigt och håller nu på att lära tyska.Nu tar jag mig i nacken och vågar skriva nåt här också
Mestadels brukar jag spendera min tid på Vauvakuume-sidan, för vi längtar efter vår första bebis. Vår familj består av mig, som är 32 år och min sambo, som är 29 år. Dessutom har vi två katter som får agera bebisar :) Vi bor i Villmanstrand.Nu kan jag väl inte riktigt säga att jag är finsk, eller svensk eller ens finlandssvensk. Lite förvirrande egentligen. Jag är född i Sverige, av finska föräldrar, och bodde där tills jag var 26, då jag flyttade till Finland. Jag måste säga, att svenskan rostar otroligt fort i den här delen av landet, det skulle vara kul att få prata och skriva svenska lite oftare. Kanske jag tar mig i nacken igen nu när jag har vågat mig ända hit! :o)
Hej! Jag är dålig på att skriva här, men så här ser vi ut
väntar andra barnet i slutet av mars, äldrebarnet 3. V bor i SibboVar familj bestar av : mamma (jag) 31 ar, min man (pappa) 35 och var " guldklimp" - flicka 10man. Vi bor i vastra-helsingfors. :)
vi är från östra nyland...
Vi är från Östra Nyland! Förlöste vår babbys ca 1/2 år sedan i Kotka...Var det annorlunda i Tyskland?
Är intresserad av att veta om det var annorlunda på något sätt att föda i Tyskland?Vasabor!
Vår familj ser ut som följande:Jag 21 år, sambo 22 år och vår dotter 1 år 4 månader. Sen har vi en katt också (som är 3 år) och vi bor i vasa sedan hela livet.. :)
Hejsan!
Hoppas jag kan oxå tränga mig hit, fast jag är finskspråkig...Våran familj innehåller mig förstås ;) 33 år, gubben 38 år plus barnen 1,5, 5 o 6 år. Vi bor i Åbolands skärgård.
hejsan!
här är en mamma 30år med två barn och en man.flicka 2år och pojke snart 3månader.vi bor i vanda korso.hej " yoda" var i vanda bor du?jag har sökt efter svenskspråkiga vänner åt barnen och mig själv.skriv,om du är intresserad o ha kontakt.också andra får gärna meddela om sig själv.
hejsan!
här en mamma 30 år med två barn och en man.flicka 2år och pojke snart 3månader.vi bor i vanda,korso.hej " yoda" var i vanda bor du?jag sökt svensktalande vänner åt barnen och mig.skriv om du är intresserad av att ha kontakt.andra mammor får gärna också meddela om sig.
Hejsan! Vi ar en finlandssvensk-turkisk familj dvs Jag (31ar), min man(35ar) vart " gullegryn" som blev 1 ar forra veckan. Vi bor i vastra-helsingfors. och sa
Brukar ni inte vara på mammapappa.com? Kivoga sidor för oss finlandssvenkar! :) Välkommen dit!Hej
Jag,min man och vår 7 månader gamla son bor i Esbo.Hejs.
Vi är från Mäntsälä. Vår familj: mamma 22, pappa 23, pojke 2år10mån, och hoppas andra barnet är snart på väg.Mäntsälä här också
Jag e 31. Gubben 35 och vår son är 11 veckor. Vi bor i en underbar radhuslägenhet i Kaunismäki. ulrika.westerling@pp.inet.fiAskola!
Hej!Till vår familj hör jag 35, min sambo 33 och vår lilla son 1 år! Vi bor mittemellan Borgå och Mäntsälä i Askola.
Hejsan alla mammor !!
Här är en mamma (24 år) från Karleby, Österbotten. Till vår familj hör min man som är 25, och våran söta lilla dotter 3,5 mån. Vi har även en hundbebis (1 år). Vi bor i ett egnahemshus strax utanför karleby centrum. Jag hade ett missfall i februari 2003 (13:de veckan), men nu en lycklig mor! Meila får man, adressen asahautala@hotmail.com.Nu och sova! ha en skön veckoslut och njut av solen!!
Åbonejden
Jag, min sambo o en flicka ca 1½ år.Heippa!
Jag bor i Tammerfors med min man och dotter som är född 7/03. Jag har inga svenskspråkiga bekanta här, om någon tammerforsmamma läser det här så ta gärna kontakt! Andra som saknar mailkompisar får också gärna skriva.mhbistro@cc.hut.fi
Hej!
Vi är en familj från Kronoby. Till vår familj hör mamma, pappa och två gulliga pojkar på 4 månader och 3 år.Halåj!
Jag 30 år, min man snart 28 och vår son 1 år 2 mån bor i östra H:fors (Mellungsby).Hej svej!
Jag är en 30 -årig finskspråkig (enligt några vänner tvåspråkig)mamma från Järvenpää. Har en man som är 29 år och ett litet flickbarn med 3.5 månader som ålder. Det skulle vara fint om mammorna i Helsingfors trakten kunde arrangera en träff, t.ex. i Sanomatalos kafée eller i Tennispalatsens babybio?Också från Vasa...
eller egentligen så bor vi i Smedsby,3km från Vasa.Till vår familj hör jag(28 år),min man(31 år)och vår son snart 5 mån.
Önskar alla mammor och blivande mammor en riktigt skön fortsättning på hösten!
Vi från
Jag 22 år, min man 35. Bor i sibbo å väntar på våran första, beräknad tid 25.11. Njaa, 1 år gammal hund har vi ju... Edellinen 1 2 3 Seuraava Viimeinen» Svensktalande mammor&pappor
Uutta perhe.fi:ssä
Uusimmat keskustelut
- > Miten siemennestenäyte otetaan?
- > Lapsilisät tuplaksi
- > Meilahden ja Pikku Huopalahden ala-asteet?
- > Perhelehden toimituksen kuvat
- > Mistä johtuu kipu nivusissa/häpyhuulissa/emättimessä menkkojen aikana??
- > rimming=kieli pyllyreikään sisään ja pyörittelyä..
- > 1,5 vuotiaan jalka jäi jumiin turvaporttiin
Uusimmat blogikirjoitukset
© Sanoma Magazines Finland Oy - käyttöehdot

Helsinki
2 m/s